I en
principiel retssag er DiBa Bank A/S fredag blevet dømt til at betale erstatning
til en kunde.
Stik imod hendes ønsker placerede banken kvindens penge i risikable
obligationer.
Ifølge Østre Landsret skal Diba Bank betale kvinden erstatning på næsten 89.000
kroner, og desuden skal banken af med 125.000 kroner til statskassen i
sagsomkostninger.
Forbrugerombudsmanden
har varslet en stribe tilsvarende sager mod DiBa Bank, som ikke har villet
rette sig efter en afgørelse fra Pengeinstitutankenævnet.
Diba Banks direktør Petter Blondeau er frustreret, efter at banken
i dag er blevet underkendt af Østre Landsret og dømt til at betale erstatning, og siger, at hans bank nu vil vurdere dommen og måske vil
bringe sagen helt til Højesteret.
Det er ret fantastisk, ikke? DiBa følger ikke kundens
anvisning på hvorledes hendes penge skal anbringes, tværtimod, bliver dømt til
at betale efter en afgørelse i Pengeinstitutankenævnet, afgørelsen vil man ikke
følge, bliver efterfølgende dømt til at betale erstatning i Østre Landsret, og
nu er man både frustreret og vil måske tage sagen helt til Højesteret.
Som andre banker med lignende sager udviser DiBa Bank
fuldkommen mangel på god forretningsskik og ansvarlighed. Man er bank og derfor
har man intet ansvar! Det ser ud til, at de skal blive klogere - iflg.
Forbrugerombudsmanden.
Verner
Ingen kommentarer:
Send en kommentar