torsdag den 16. februar 2017

God Be with You Till We Meet Again

Han havde venligst varskoet sine kunder om sit snarlige farvel til arbejdslivet, pr. brev. Der skulle bestemt ingen reception være.
Men, det skulle naturligvis ikke gå upåagtet hen, da slet ikke fra min side. Jeg er en af de patienter, der har haft sin gang længst dér på stedet, vel sagtens 45 år.
Fire gange om året har jeg i al den tid nydt godt af hans professionalisme, hans altid gode humør og sjove bemærkninger. Vi har grinet af de samme ting og talt sammen om alt muligt mellem himmel og jord. For et år siden blev han alvorligt syg, men kom sig nogenlunde og fik genoptaget arbejdslivet. Gud ske lov.
Så står man der og får sagt farvel, ganske kort, giver ham den obligatoriske flaske, og det går pludselig op for mig, at vi er blevet gamle mænd. Der er blevet mere af ham, han er ikke så hurtig mere. På klinikken siger de, at det ikke er med hans bedste vilje, men at han af helbredsgrunde stoppe. Vi får sagt tak for de mange år og farvel min ven. Et stort knus – og jeg er gået. Det var yderst vemodigt. På vej ud af døren går det op for mig, at jeg er temmelig påvirket af situationen. 
Jeg ser ham aldrig mere.



Verner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar