søndag den 2. september 2012

Nicklas Bendtner til Juve




Stjerneforwarden Bendtner er nu i folden hos Juve (Juventus). Iflg. Morten Olsen er Bendtner kørt træt i England, og trænger i den grad til ny luft. Hans mange fans, heriblandt jeg selv, håber i denne tid på, at nu, nu, indfrier Bendtner sit fulde potentiale. Endelig. Nu vil han udvikle sig til den store spiller, han er i virkeligheden, hvis der bliver ro på bagsmækken, om jeg så må sige. Alt for meget tid er gået med aktiviteter, der uafladeligt har sikret Bendtner en plads i aviser og ugeblade. Det, der burde gælde er at etablere sig som megastjerne, en stjerne, om hvem der i fremtiden vil blive fortalt om hans store sejre og fantastiske fodboldspil. Igen og igen. Bendtner har potentialet og i rigeligt mål. Vi håber.


Geniet i aktion

Verner 

50'er kunst på Sophienholm

Sophienholm ved forårstide
- Nej det er ikke forår lige netop nu!

50’er kunst
Erik Andreasens samling

Lyngby Kunstforenings traditionelt årlige septemberudstilling fejrer i år sin mangeårige formand, professor Erik Andreasen, som i 1982 donerede hele sin fantastiske samling af – fortrinsvis konstruktiv – kunst til Glyptoteket.
Han satsede på nogle udvalgte kunstnere, der tegnede avantgarden i København og Paris i slutningen af 1940’erne og -50’erne. Det er navne som Richard Mortensen, Robert Jacobsen, Victor Vasarely, Jean Dewasne, Serge Poliakoff o.a. Selv om det for størstedelen drejer sig om linie, form og farve, så har også enkelte Cobra kunstnere deres væsentlige plads i samlingen. Bl.a. Carl Henning Pedersen.
For en stund returnerer en stor del af denne uvurderlige samling til Sophienholm ved Bagsværd Sø, hvor vi bliver mindet om en væsentlig periode i 1900-tallets kunsthistorie.

Bagsværd Sø
- Er her ikke smukt?

Indrømmet – det er en meget smuk udstilling, repræsentativ for samlingen og kunstretningen. Det må man se, hvis interessen går i retning af oliemalerier, og så det meget smukke, gamle hus i den lige så smukke park ved Bagsværd Sø. Bagsværd sø, et yndet rekreativt område. Hele indtrykket blev just heller ikke dårligere ved en opstart af to herlige glas hvidvin på terrassen uden for det lille slot. Et til mig og et til makkeren, hvorefter vi kunne tage fat på kunsten. Eksorbitant pris for de to glas, men når vi nu var kommet i byen, ikk’? Og så var vi kommet på cykel, helt hjemmefra, og det krævede et glas!

Gud ved hvem ham Andreasen var?

Billede af Carl Henning Pedersen
- Nej, det her er ikke med på udstillingen

Verner